Fascinuje vás temná magie bublající na pozadí pseudo 3D enginů, které dokázaly přesvědčit náš mozek, že se pohybujeme v trojrozměrném prostoru, i když skutečný 3D model čehokoli nebyl ani tušen v dohledu?
Pak by vás mohla zajímat i kickstarterová kampaň Coding History: 3D from Mode7 to DOOM, jejímž výsledkem bude sedmidílný dokument o technikách používaných k dosažení výše zmíněného. A výsledek skutečně bude, již v tento okamžik, s celými patnácti dny do konce má kampaň nasbírán více než dvojnásobek požadované částky. V rámci sedmi epizod budou zpracována následující konkrétní témata:
- Sprite based 3D dungeons (Lands of Lore, Phantasy Star)
- Pseudo 3D (Outrun)
- Raycasting (Wolfenstein 3D, Rise of the Triad)
- Mode 7 (Super Mario Kart, F-Zero)
- Voxel terrain (Comanche)
- Binary space partitions (DOOM)
- Portals (Duke Nukem 3D/Build Engine)
Jednotlivé epizody budou volně dostupné na Youtube, většina odměn je formou zveřejnění vašeho jména ve videích, ale jsou tu i další drobnosti, jako např. přístup ke zdrojovým kódům, které budou vytvořeny pro potřeby dokumentu, dále wallpapery, přímé odkazy na stažení videí, early access apod.
A pokud nechcete čekat na dokument a přesto vás zajímá, jak ty pseudo 3D / 2.5D enginy fungují, mám tu pro vás video, ve kterém vám názorně ukážu, jak to chápu já:
Nejnovější komentáře