Praotec všech FPS opět na vašich monitorech! Hra vypuštěná 5. května 1992 byla inspirována hrou Castle Wolfenstein z 8bitové éry. Poprvé se na PC objevil 3D engine, který jak dobře vypadal, tak byl schopen plynulého pohybu i na 80286 CPU a 640kB RAM. Hra má pokračování Spear of Destiny (prequel), Return to Castle Wolfenstein a připravovaný Wolfenstein.
Z wikipedie:
"Příběh hry je situován do roku 1943. Hráč se dostane do role spojeneckého špiona Williama "B.J." Blazkowicze a je vyslán na důležitou misi do nacistické pevnosti Castle Hollehammer. Má za úkol odhalit tajný program Třetí říše s krycím názvem Operation Eisenfaust (Operace Železná pěst). Mělo by se jednat o snahu nacistů vytvořit dokonalou armádu. Doneslo se, že v pevnosti působí ďábelský Dr. Schabbs, vyvíjející technologii pro sestavení nelítostné armády složené ze zabitých vojáků. Blazkowicz je během akce zajat a uvězněn. B.J. v průběhu první epizody odstraní vězeňského dozorce Hanse Grosseho a z děsivého vězení uteče. V Epizodě druhé se dozví, že operace Eisenfaust opravdu existuje. Na jejím konci eliminuje ďábelského Dr. Schabbse a tak i hrozbu v podobě geneticky modifikovaných vojáků. Ve třetí epizodě se B.J. dostává na metu nejvyšší - musí zabít samotného vůdce."
Let me introduce: William "B.J." Blazkowicz, hlavní hrdina. Nenávidí hnědou barvu, nácky, vysoké podpatky, německé ovčáky, nácky. Mezi jeho záliby patří střelba do nácků, mlácení nácků, střelba do německých ovčáků, opera, balet.
William "B.J." Blazkowicz není úplně smyšlená postava. Člověk tohoto jména se narodil 15.srpna 1911. Za druhé světové války působil jako špión ve službách spojenců, za svou činnost obdržel četná vyznamenání (např. Medal of Honor). Nebyl to žádný drobeček: výška 1,93 m, váha 95kg. Jeho syn si kvůli práci v TV změnil příjmení na Blaze. Jeho vnuk dostal jméno po dědovi - William, které ovšem zkracoval jako "Billy Blaze", což je jméno hlavního hrdiny další hry od id software - Comander Keen série.
Pokud by vám nefungovalo okno dole (ten flash nějak zlobí), zde je cesta přímo. A stejně je to ve fullscreenu lepší - Flash hra Wolf 3D.
Nesnášim fleš :-((( Zas tak pomalej komp nemam, aby se mi všechno sekalo a bylo to skoro nehratelny :-((( Fakt blbej formát, už aby vymyslel někdo něco lepšího … Do tý doby to jistí dosbox …
No tak ona je to spíš blbůstka, jasně, že kdybych si chtěl Wolfa opravdu zahrát, pouštim DosBox :)
Ale jinak máš asi něco shnilýho v systému, na XP2800+ s timhle flashem (ani jakymkoliv jinym) neni problém.
Přišli jste někdo na to, jak dohrát devátý kolo? Jsou tam zamčený dveře (jediný), ke kterým není klíč. Ani na mapě, jíž jsem si vyhledal, není.
no nevim nevim, připadá mi to jako s tou emulací, prostě originál je originál a tahle flash tomu originálu sahá tak po kotníky…
Ale pro někoho kdo čeká v práci až padne a bude moct jít domů, tak tohle jako odreagování je určitě dobrý ! :-)
Fuj tajxl, ta flashovka se mi fakt nelíbí. Originál je originál! I když je to podobné jako s hrama na Buildu, taky se mi z toho děsně motá škéca.
Stačila úvodní obrazovka, grafika sice hezčí, ale ani se mi to nerozjelo :-)
Skús ten „plnooknový“ odkaz. Vnom to mne osobne bezí. (Narozdiel od okna tu u Sledgeho)
Mě to právě neběželo ani z toho odkazu, ale je mi to jedno, stejně by mě to dlouho nebavilo. Sám jsem Wolfa dohrál až po Doomu
Tak ono hrať tu plochú FPSku s nízkou A.I ,blbým leveldesingom a nudnou hratelnostou už nemá žiaden zmysel.
Jako u většiny starších her jde hlavně o tu atmosféru a nostalgii. Člověk zavzpomíná, jak mu čtrnáctipalcový monitor vypaloval oči dlouho do noci a v uších mu zní stále ta samá, tehdy uhrančivá hudba.
tak to já Wolfa dohrál před DOOMem, ale s obtížema, bloudil jsem o 106 :-) a to mě pak už nebavilo ale jakmile přišel DOOM, tak bylo rozhodnuto na celej život :-)
Simon: nízký leveldesign si nemyslím, že Wolf měl, nebyla technologie aby ty levely vypadali jinak, a podle mě v tom enginu ve kterém Wolf je, tak udělali kluci z id soft maximum, a že je to bludiště, no to už je o tom, kdo má jakou orientaci :-) mě to bludiště vadí, to je jako v dungeonech, tam jsem se taky ztrácel :-)
Ale atmosféra Wolfenstein 3-D je na svou dobu určitě na 100%, my když ho hrávali ještě u táty v práci protože jsme neměli doma PC, tak jsme se uplně báli vejít za roh :-)
Level design byl skvělej, nijak jsem se nidky nemotal, naopak, spoustu levelů jsem znal nazpaměť. Nejvíc mě vytáčel wall running, abych zjistil, kde jsou tajné místnosti …
ano to máš pravdu, taky jsme zkoušeli tajné místnosti :-))
Wolf je proste slatanina zo šialeným leveldesingom a basta.
Vtej dobe to bolo určite niečo super a z historickeho pohladu tu hru beriem. Ale dnes sa knej už nemá zmysel vracať.
Ty máš u každý druhý starší hry problém s level designem ;-) Wolf, Doom …
Ano a potom ešte Dungeon Master :).
Ale inak napr. Doom je fajn aj cej jeho nelogicky postavené mapy aj dnes, síce nechápem prečo to ID spravili tak ako to spravili.
Wolfík je len proste starí a sialeny leveldesing sa dá pochopit, len som vravel ze to proste vyzerá ako keby to vymyslel náhody clovek co vzivote nerobil mapy :)
*cez
*starý
Nut: to bude tím, že Simon je asi tak podle mě o 10 let mladší než my (to je můj odhad podle toho co píše) :-))
Hezky jsem si zavzpomínal. Ale není to ono :D