Vášnivě milujete zatuchlé kobky plné hnilobného puchu a zahnívajících kostlivců? Chodíte zásadně v pravých úhlech? Neopouštíte jeskyni byt bez čtverečkovaného papíru a nabroušené tužky? Na WC si přednostně svítíte runovými kouzly?
Pokud zuřivě kýváte hlavou, tak mám pro vás dobré zprávy. Bezejmenný tým nadšenců, zabalen v pavučinách, dlíc v pokojích osvětlených toliko obřími svícemi, pracuje na předělávce klasického a oblíbeného dungeonu Eye of Beholder II. Opět je to jeden z těch nadšených projektů, které bohužel jen zřídka skončí plnou a bez problémů hratelnou verzí, ale třeba tentokrát budeme mít štěstí.
Dungeon Eye, jak se remake jmenuje, je vyvíjen pomocí 2D frameworku ArcEngine, který je k předělávání klasických her přímo určen. Dungeon Eye je zatím jedinou demonstrací schopností enginu, dle verzí se ArcEngine (v0.1 ) a Dungeon Eye (v0.4) ovlivňují navzájem a brousí k dokonalosti.
Hra je v aktuální verzi spustitelná, ale jak moc si lze zahrát a jak daleko se lze dojít jsem bohužel nezjistil. Trochu zamrzí, že je Dungeon Eye k dispozici pouze pro Windows, u open source projektů tohoto typu jsem si tak nějak zvyknul, že jsou portovány na více platforem. Ale vývojáře chápu, lépe soustředit se na jeden cíl, než drobit síly.
Smysl tehle remaku mi unikaja. Jaky je rozdil zahrat si tohle oproti originalu v Dosboxu? Legalita/nelegalita je stejna, original urcite pobezi lip. Mi prijde jako zbytecna prace.
A jak pises ze zamrzi orientace jen na Windows. Tak to je treba vubec nechapu. Nevim v cem je to delano, ale kdyz uz programuju, tak si vyberu univerzalni jazyk (C++), multiplatformni knihovny jako SDL a jen zkompiluju kod na vsechny operacni systemy, ktery budu chtit. Divnej projekt :)
Ano, divnej projekt .) Já ho chápu v kontextu toho ArcEnginu jako technologický demo. Prostě je třeba odladit engine, tak vzali hotovou hru a zkoušejí jí předělat. Někde v popisu uvádějí, že v zásadě všechno, co používají, je multiplatformní, ale chce to trochu času to pro další platformy zkompilovat / poupravit. A do toho se jim teď nechce :)
Jo voni to delaj v C#, fuj. Stejne to nechapu. Ja kdybych se do neceho takovyho poustel, rovnou udelam novou hru.
Víc takových nadšenců ! ! ! ! ! ! a bude remake her plno :-))