#hvdosdev

Co bych rád viděl v remake UFO: Enemy Unknown

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

17 patronů přispívá částkou 1822 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Jak jste zajisté skrze své čtečky, tablety a průvodce po galaxii již dávno zaregistrovali, kolem značky X-COM je poslední dobou nebývale živo. Pominu fanouškovské projekty, o kterých jsem se již zmiňoval, tentokrát mám na mysli oficiální hry. V prvé řadě je to v roce 2010 oznámená 3D střílečka XCOM, kterou musí každý slušný člověk (sektan, muton, chrysalid...) ignorovat, protože vykrádání starých značek a jejich převod do FPS her máme všichni tak akorát plné zuby. V řadě druhé je to o poznání zajímavější projekt jménem XCOM: Enemy Unknown, který je původní hře mnohem, mnohem blíže.

Mimochodem, taky máte trochu bordel v názvech? Vemte si jen původní hru, ta vyšla jako UFO: Enemy Unknown, X-COM: Enemy Unknown a X-COM: UFO Defense. A nyní XCOM: Enemy Unknown. Dnes si ještě člověk drží přehled, ale nezávidím budoucím historikům, tohle rozklíčovat, to bude chtít hodně duševní pohody pro jejich pozitronové mozky!

XCOM: Enemy Unknown pokračuje v tradici prvních dvou (s přimhouřením oka tří) dílů klasické série. Pokusů o důstojného následovníka už tu bylo mnoho, zmiňme např. českou sérii UFO: Aftermath / Aftershock / Afterlight, rovněž české UFO: Extraterrestrials, popř. freewarové UFO: Alliance. Ani jedné z her se ovšem nepodařilo zachytit jedinečnou atmosféru a ducha prvních dílů. Proč se tak nedaří, to ví snad jen Tomio Okamura. A jestli na tom XCOM: Enemy Unknown budou lépe, to je ve hvězdách.

Já, malý retrohráč, pochopitelně recept na úspěch také nemám, ale rozhodně je tu pár věcí, které bych v nové hře rád viděl, popř. neviděl.


Je třeba hrát na city, braňme Zemi!

Ne snad, že by mě likvidace mimozemského šmejdu třeba na Marsu či Venuši nějak nenaplňovala, to zase ne. Ale prostě to není ono. Chci základnu v Praze. Chci do posledního dechu bránit Evropu před emzáky, abych, vyzbrojen lepší technikou, rozšířil pole působnosti i na Maďarsko a zbytek Asie. A chci nechat rusáky napospas invazi z vesmíru, aby konečně na vlastní kůži poznali, co je to bratrská pomoc!

A žádná vzdálená budoucnost! Ta blízká bude bohatě stačit. Rok 2020 by mohl být tak akorát.

Co bych rád viděl v remake UFO: Enemy Unknown

Chci mikromanagement základen. Stejný, nebo ještě složitější, jako byl v původním UFU. Chci se piplat s každou laboratoří, skladem, záchodem. A až emzáci na mojí základnu zaútočí, chci výhody domácího týmu. Vždyť jsem tu základnu stavěl, moji vojáci jí znají jako své boty a musí setsakra dobře vědět, že oddeklují-li ten panel támhle, prolezou bez problémů do místnosti semhle, aniž by nějaký myšlenky čtoucí sektan byť jen pojal stín podezření!

Chci atmosféru a lá X-Files, kdy konspirace neustále visí ve vzduchu, loajalita států je vrtkavá jako gamblerovo štěstí a tajemní muži s kufříky plnými stodolarových bankovek skupují cizácké artefakty pro ještě tajemnější subjekty. Prostě chci UFO: Enemy Unknown a ne Den Nezávislosti.

Chci tech-tree, který neignoruje původní díly. Chraň vývojáře ruka špagetového monstra, jestli opět budeme muset začínat s běžnou výzbrojí. Jestli se jako první položka ve výzkumu objeví "laserový lúč", putuje DVD se hrou přímo do mikrovlnky a já jdu sobě shánět hromovou hůl!

S výše zmíněným tech-tree souvisí i další bod: nechci ufa ztrácející se v moři. Vážně. V Terror of the Deep šampióni v bílých pláštích vyzkoumali podvodní arzenál, že by nad ním zaplesal i kapitán Nemo, takže doufám, že až sestřelím talíř štrádující si to kolem pobřeží Velké Británie, že ho taky budu moci odlovit.

Co bych rád viděl v remake UFO: Enemy Unknown

Pokračujme v rozmotaném klubku dále: chci podvodní mise. Určitě si pamatujete z původního UFA, že mise byly po čase jaksi stereotypní. Co je takhle oživit misemi pod vodou? V jiném prostředí by pochopitelně byla zapotřebí jiná výbava, jiné zbraně, místo tanků by vám mohli pomáhat delfíni a mořské pany...

Poslední poznámka k misím: nechci volnou 3D kameru. Já vím, dneska je to moderní, rotovat s pohledem na bojiště jak vířiví adventisté sedmého dne, ale má stará unavená hlava si horko těžko otiskne obraz bojiště do neuronů jednou a jakmile se s kamerou pohne o pár stupňů, veškerá orientace je v tahu a já nevím, čí jsem. Vážení vývojáři, okopírujte izometrický pohled z prvního UFA, zafixujte kameru a soustřeďte se na design map. Tečka.

Co bych rád viděl v remake UFO: Enemy Unknown

A nakonec: minihry. Ne, nezbláznil jsem se, děkuji za optání. Vezměte si např. letecké souboje, v prvním UFU podané formou jednoduché animace. Co místo nich zkusit nějakou jednoduchou 2D střílečku? Nic epického, stačí pár desítek sekund zuřivého bušení do mezerníku, ať se línému stratégovi trochu rozproudí adrenalin v žilách! Stejně tak výzkum by mohl sem tam obsahovat nějaký ten logický puzzle k rozlousknutí. Napadl mne ještě management skladů coby Tetris či Sokoban, ale to už bych možná až příliš hlasitě klepal na vrata šílenství...

A přiveďte zpět původní emzáky! Ta sestava byla dokonalá. Tedy až na ty zpropadené chrysalidy. Jak já je nenávidím...

To je tak vše, co mě během dnešního dne napadlo. Ale pevně věřím, že se v komentářích dozvím ještě 100 a jednu další věc, kterou by nové UFO nemělo postrádat ;)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Co bych rád viděl v remake UFO: Enemy Unknown"

  • Mag1cWalker napsal:

    Nevím jestli sis všiml ale na twitteru sem ti linkoval odkaz na tenhle velice povedený remake http://www.xenonauts.com/.. Má dost z toho co jsi popisoval :)

  • MickTheMage napsal:

    „Chci tech-tree, který neignoruje původní díly. “

    Uz toto sa ti nesplni, kedze je to reimaginacia, restart serie – ide sa od zaciatku a s trochu inym pribehovym pozadim, ignorujucim vsetko co bolo vydane do dnesnych dni a volalo sa X-COM (teda medzi nami Enforcera mozu pokojne ingnorovat, ale ostatne? :) )

    • Sledge (admin) napsal:

      Ale i tak, přece… já nechci po sté a první zkoumat laserové zbraně! :)) I „restart a reimaginace“ (kdy se sakra tohle stalo moderním) by přece sem tam něčím navázat mohli…

  • Neny napsal:

    těším se na to ! ! ! Hra má vyjít letos na podzim …

  • simon napsal:

    K minihrám, zostrelovanie UFO v minihre by už nebolo o vybavenosti a sily stíhačky, ale o hrácovom skille ;).

    BTW. Ja mám požiadavky na akekolvek pokračovanie UFA velmi malé : Zvýšiť rozlíšenie a pridať klávesové skratky, všetko ostatné je super tak ako je.

    • Sledge (admin) napsal:

      Lepší o skille, než o náhodě, jako tomu v prvním Ufu bylo (Interceptor minul, minul, trefil…). Určitě jde skloubit jak skill, tak vybavení stíhačky.

      • Shoderxes napsal:

        Tak s tymto uplne suhlasim. Ved ked bude mat stihacka nejake pizlatko raze 5.56 bude potrebovat na zostrel 50 zasahov ale s nejakym mega hyper giga plasma canonom trebars len 2 rany takze vybava urcite moze zasadne ovplyvnit vysledok suboja a skill tomu len doda na kvalite. Si pohotovy a rychly, dobre dostanes male poskodenie lebo ho zostrelis rychlo. Si dreveny brzdak, dobre dostanes velke poskodenie lebo ho budes zostrelovat dlho a stihne ta counterattackovat.

        Dobry napad Sledge, urcite lepsi skill ako ciste hadzanie kockou.

  • HarryhoInfo napsal:

    Fajn čtivý článek. Zcela souhlasím, že lepší je bojovat o Zemi v nám známé podobě. Kombinace suchozemského a vodního přístupu je taky dobrá.

    Já bych ještě rád viděl pořádný výzkum bez bugů (v některých případech původní hry nešly dohrát, protože nebyl dostupný správný emzák na výzkum).
    Také by to chtělo něco jako přepnutí do real-timu jako v trojce, aby šlo rychleji hledat poslední schované ufony.
    Nechci obrovské základny a mnohapatrové výletní lodě, kde se člověk lopotil hodiny, aby posledního vojáka pak zabil granát upuštěný v panice.

    • Sledge (admin) napsal:

      Ó ano, lovení posledních emzáků jsem zapomněl :) Btw. výletní lodě i nefunkční tech-tree byli bolístkou Terror from the Deep, proto bych radši navazoval na to nejlepší, tedy první Ufo :)

  • Adfdfa napsal:

    Dobrej clanek akorat se mi hodi :)

    Uz par dni se snazim rozbehat ufo na compu tak aby mi to vyhovovalo – netrhalo-necukala se mys-nepadalo-atd :) zatim nejsem moc spokojenej. Zkousim to s colectors edici,pod dos boxem, dokonce sem to rozjel i pod emu amigy kde sem to kdysi hraval na A600 :) (tenkrat to bylo peklo ale nevnimal sem to – ale blby je ze i pod emu se to tahne jak lenochod :) ) vyzkousel sem i ruzne veci z http://www.xcomufo.com/forums/index.php?s=f4667f29cd296c84fba5331a344b0695&showforum=22 ale porad nejsem spokojen. Nekdo nejakej tip jak to spustit aby to bezelo opravdu korektne?

    Treba u colectors edice me zarazi ze to zere 100% vykonu dvoujadra :D

  • Thomeless napsal:

    Zatim co jsem o novym UFO cetl tak me to moc nelaka. Mod kdy budu mit na starosti max 6 vojaku a este si budu moct zvolit jestli to bude sniper, assault a jeste neco, to uz proste neni ono. Bojim se thoho ze to bude postradat tu spravnou atmosferu a hratelnost….

  • Neny napsal:

    mě docela to nové UFO – Enemy unknown láká, obrázky vypadají pěkně, i když trochu skeptický jsem, a je jasné, že to pro nás stejně nebude to pravé UFO jako je to původní :-)

  • J. napsal:

    Nemá někdo šajn, kde se dá stáhnout staré ufo ve verzi pro DOS a v angličtině?

  • Keen napsal:

    Super článek… Už se těším na to nové XCOM: Enemy Unknown !!!

  • Kebab man cz napsal:

    Dohráli jste to? Jinak jednoznačně chryschalid + teroristické mise = smrt .jinak bych pozměnil ruční zbraně př plazmový kulomet dávka stejně velká jako u plazmové pistole zásobník 35 nábojů (nevím teď přesně) víme snad všichni co je to kulomet.nebo gatling je rychlopalná zbraň! 3000ran za minutu a víc, ale 12 nábojů je trochu málo dal bych sto a dávku na 10 nábojů a odboku 3 náboje rozveďte ty kapacity a dávky zbraní jinak se mi líbí vše vámy popsané. A přidal bych protitankovou pušku ;-)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle