Serious Sam 2 – skvělé pokračování

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

16 patronů přispívá částkou 1758 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Často se mezi hráči setkávám s názorem, že je Serious Sam 2 nic moc. Spousta lidí má rádo The First Encounter a The Second Encounter, ale druhý díl je prostě meh. Vadí jim, že je takový moc barevný, veselý, praštěný a připomíná spíše cartoon, než akční hru. Možná vás to trochu šokuje, ale mně se druhý díl líbí a dokonce si myslím, že mu tenhle praštěný, barevný styl dobře sedí, působí takovým jednotným a konzistentním dojmem a dává celé hře jistou osobitost.

No fakt!

Příběh navazuje na předchozí díl. Sam je stále na stopě podivné zlé entitě jménem Mental, kterou musí zničit. A jak se doslechne, Mentala může porazit pouze jeden starobylý tajemný artefakt, který byl rozdělen na pět dílů, a ty byly schované na pěti různých planetách. Úkolem Sama je tedy projít všech pět planet, na každé najít jednu z pěti částí starobylého artefaktu a ty následně složit.

Až bude mít hotovo, čeká ho ještě planeta šestá, kde se nachází samotný Mental. K tomu se musí prostřílet další hromadou monster, a až potom ho teprve čeká finální souboj.

Serious Sam 2 – skvělé pokračování

Pátá planeta je plná středověkých vesniček a hradů

Řekl bych, že druhý díl má na rozdíl od prvního docela krátké levely. Zatímco v předchozích dílech byly mapy jako Tower of Babel a Ziggurat, které vám zabraly třeba hodinu, než jste se dostali na konec, tady je každá mapa na takových pět, deset minut. A abych řekl pravdu, připadá mi to tak lepší. Představte si, že jste měli náročný den v práci, jste unavení a chcete se jen tak na dvacet minut vyblbnout? Inu, dáte si pár krátkých levelů a hotovka. Na tohle je druhý díl prostě ideální.

Ale pozor, to neznamená, že je Serious Sam 2 obecně krátká hra. Naopak - každá planeta, kterou musíte projít, je složena z několika částí a jednotlivé části mají hned několik levelů. To není všechno, protože jakmile budete mít všechny planety za sebou, čeká vás ještě celá poslední kapitola, které je složena z dalších několika částí a ty jsou rozdělené na hromadu dalších několika levelů.

Každopádně se mi líbí, že se často mění prostředí. V předchozích dílech Sam trávil hodně času v Egyptě a pak v Azteckých chrámech a tak dále. Tady je to tak, že každá planeta je úplně jiná a přináší řadu různých nápadů. Užijeme si tu džungli, středověké vesničky, sci-fi města, bažiny, základnu, sopku a prostě všechno možné. Rozhodně nehrozí, že by se vám nějaké prostředí okoukalo a začalo nudit. Aspoň mně se to nestalo...

Serious Sam 2 – skvělé pokračování

Jedna planeta vypadá jako Asie...

Stejně jako první díl, i ten druhý je jen tupá střílečka. Tj. vypnete mozek, tasíte zbraň a jdete vystřílet velké armády monster, které přichází v obřích vlnách pořád dokola. Osobně si myslím, že i jako tupá střílečka funguje Serious Sam 2 lépe, než přechozí díly. A proč? Inu... Prostě mi přijde, že je lépe vybalancovaná obtížnost a celkově je to takové chytlavější, uspokojivější a zábavnější.

Za zmínku také stojí vozítka a různé turrety.

Dejme tomu, že procházíte nějaký level a narazíte třeba na vznášedlo. Vznášedlo vám ušetří čas, kdy nebudete muset jít několik kilometrů pěšky napříč dlouhatánskou travnatou plochou. A navíc vám pomůže vyčistit nějaké ty hordy monster, protože střílí paprsky. A tak si jen tak frčíte, kropíte všechny kolem a pohoda.

Nebo narazíte na velkou kouli. Vlezete do ní a můžete se v ní kutálet - wheeee! Na obzoru spatříte, že se blíží armáda koster. Rozjedete se proti nim jako bowlingová koule a rozmáznete je jak kuželky. Kosti lítaj vzduchem! V tomhle případě i oceníte, že engine dobře zvládá fyziku.

Serious Sam 2 – skvělé pokračování

Vznášedla jsou dobrým zdrojem zábavy

Vozítka jsou prostě hrozně fajn. Obvykle je nemám ve hrách rád, protože mají vždycky hrozně nepříjemné ovládání a různé tzv. "vehicle missions" jsou něco, co chci mít rychle za sebou. V Serious Sam 2 se však ovládají na pohodu, jsou zdrojem skvělé zábavy a prostě jsem rád, že tam jsou. Kromě toho jsou povinné snad jen na dvou místech a mimo tahle dvě místa vás nikdo nenutí je používat a můžete jít klidně po svých pěškobusem. Proč ne?

No, jak vidíte, jsem z druhého dílu nadšený a jedu samé chvály, ale dovedl bych najít i nějaké slabiny? Inu, pokud bych měl něco kritizovat, tak jednoznačně technickou stránku hry. Na jednom místě jsem dostal modrou obrazovku smrti a musel restartovat PC. Normálně bych to ani nezmiňoval, ale stalo se mi to na onom konkrétním místě hned několikrát a na několika úplně rozdílných PC s úplně jiným hardwarem od úplně jiných výrobců. V jednom případě se mi dokonce poškodil můj herní profil a musel jsem celou hru rozehrát úplně od začátku! A co jsem tak googlil, nejsem jediný, komu se tohle stalo. Tady palec dolů, smůla.

Serious Sam 2 – skvělé pokračování

Hned první planeta je celkem zajímavá

Také moc nemusím souboj s final bossem, protože tam docela dost vyskočí obtížnost. Jasně, že by final boss měl být obtížný - je to závěr hry a místo, kde hráč musí prokázat své schopnosti, které na cestě napříč celou hrou získal. Ovšem ten skok je tak výrazný, až to působí trochu zvláštně.

Víc už mě nenapadá.

No, jak bych to tak shrnul? Zkrátka a dobře jste poznali, že mám Serious Sam 2 rád a dokonce mi připadá, že dělá některé věci mnohem lépe, než předchozí díly. Možná to bude trochu nepopulární názor, ale je to prostě skvělá střílečka!

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Komentáře k:
"Serious Sam 2 – skvělé pokračování"

  • k2 napsal:

    Profil se poškodil s aktuální verzí hry ze Steamu? Tenhle bug by už měl být opraven. Jinak souhlasím, že je to dobrá hra a taky se mi ten bláznivý barevný styl líbí.

  • PavelU napsal:

    Sérii Serious Sam jsem dost hrál v roce 2020. Mám to na DH v komentářích i v diskuzích. Jen dodám, že Steam verze není identická s tou z roku 2005. Finální boss totiž neumožňuje jet ve 144Hz, v klasické verzi. No, a ve Steamu to zjednodušili. Dali tam nějaké power upy, které to dost výrazně usnadňují. Možná i útok nepřítele je odlišný.

    Ve verzi z roku 2005 je mrtě náletů stíhaček, každá shodí mrtě bomb jedním vrhem. A tento útok, včetně letu letadel, je odvislý od snímkové frekvence monitoru. Musel jsem uzamknout na 60 h, pak to herní fyzika pobrala a já mohl bosse zneškodnit. A krom toho samozřejmě i odrbávačka s nastavením poměru stran, rozlišení, zorného úhlu a tak, ale co, měl jsem to pak vychytaný a dohrál to.

    Též se mi hra moc líbila. Steam verzi jsem nehrál, ale s Revolution modem by možná stála za vyzkoušení.

  • Yurax napsal:

    Jé, toho jsem měl taky díky těm barvám, jakési plasticitě a různým prostředím nejradši ze Seriózních Samů! Jak tam bylo to pohádkové království Elvisů!

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle