Diablo 1 nově na GOG, Warcraft 1 a 2 na cestě

Pozvedněme ve znamení úcty královské meče švihu (King's Sword of Haste) vysoko nad hlavy, konečně je možné zakoupit první Diablo legálně a online. Trochu nečekaně se tak neděje prostřednictvím blizzardího Battle.netu, hru nyní najdete v katalogu GOG.

"Ah... not so fresh meat!"

GOG instalace Diabla zahrnuje dvě verze: a) původní a lehce patchnutou vanillu, b) verzi drobně vylepšenou, která zahrnuje 100% kompatibilitu s Windows 10, opravy chyb a co je nejlepší - možnost nastavit grafiku dle osobních preferencí. Pro někoho to bude antialiasing a anizotropní filtrování, pro druhého (mě) perfektně ostré celočíselné škálování. Nedoceněný datadisk Hellfire bohužel součástí balíčku není.

Diablo 1 nově na GOG, Warcraft 1 a 2 na cestě

Pokud se chcete pustit do multiplayeru přes starý Battle.net, pak vězte, že to stále možné je (ve vanilla verzi), nicméně čeká vás trocha vrtání se v nastavení routeru a firewallu. Osobně bych se na to vybodl a radši svolal klasickou síťovačku, když se to tak pěkně nabízí :)

Jedna smutná zpráva ve vší té radosti ale vězí: vydání Diabla 1 přes GOG naznačuje, že na remaster můžeme zapomenout. Ale tak třeba dopadne aspoň ta dvojka. A taky by se mohl v nabídce objevit Warcraft 1, ne?

Doplnění: A jak jsem se právě dozvěděl, první dva díly Warcraftí série se brzy v nabídce GOG objeví též. Prosím omluvte slzy dojetí v očích DOSového veterána, je to prostě příliš silné.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Diablo 1 nově na GOG, Warcraft 1 a 2 na cestě"

  • Srandista napsal:

    Clovece, viem ze sa hovori proti gustu ziaden disputat, ale tesit sa na Warcraft 1, to je podla mna docela masochizmus :D Ako som spominal v Red Alertiom clanku, nedavno som skrz DosGameClub podcast (https://www.dosgameclub.com/warcraft2/) hral Warcraft 2, a ked som ho dohral, povedal som si, ze vyskusam aj Warcraft 1, abych si osviezil spomienky. No a to bol teda dost ocistec. Musim povedat, ze ako odchovanec C&C, kde skratka neexistuje nic ako unit selection limit, a ani nie som obmedzeny ziadnymi budovami na stavanie jednotiek, Warcraft 1 bol na mna jednoducho prilis, cely interface nekonecne zastarany, standardne oznacenie len jednej jednotky (ano, viem ze sa daju oznacit “az” 4, ale rozhodne sa o tom neda hovorit ako o nejakej prijemnej cinnosti), nutnost davat prikazi klavesnicou ako v starej Dune II, skratka prilis moc na moderneho hraca, aj ked vyrastal v dobe zrodu RTS a vsetkym tymto som si vtedy presiel. Warcraft 2 uz sa docala dal, aj ked teda z unit selection limitu obmedzeneho na 9 som si na zaciatku tiez trhal vlasy, ale to ovladanie sa uz nastastie dostalo do pomerne modernej podoby.

    • Sledge napsal:

      Omezení počtu jednotek v jedné skupině beru minimálně od W2 jako designové rozhodnutí, ne technické omezení. Starcraftích 12 jednotek je tak akorát. Ale 100% souhlas, že W1 je po stránce ovládání peklo :) Nějak jsem se s tím nakonec popral (https://www.high-voltage.cz/2011/warcraft-orcs-humans/), ale bolelo to. Navíc má ta hra dost uspávací tempo, tedy aspoň do chvíle, než se ekonomika trochu rozhýbe. Ale co naplat, já mám tu hru prostě rád, atmosféra, hudba, grafika – bez chyby :)

      • Srandista napsal:

        Ako som si vedomi toho, ze to obmedzenie na 9 jednostiek je umele, ale v konecnom dosledku mi moze byt jedno, ci za to mohla technicka stranka alebo designove obmedzenie. Fakt je, ze tam obmedzenie je, zatial co u C&C som si mohol oznacit kludne celu obrazovku jednotiek a hodit ju na nepriatela (co som samozrejme patricne vyuzival :). A ako vravim, ako odchovanca C&C to dost liezlo na nervy, pretoze do horsieho sa nikdy nikomu nechce.

        Ale co sa hudby tyka, tam sa neda vytknut absolutne nic. Je az neuveritelne, ako som si vsetky tracky pamatal akoby som ich pocul vcera, napriek tomu ze som ich v skutocnosti pocul pred vyse dekadou, ked som tu hru hral na svojom prvom pocitaci ever este na zakladnej skole. Fakt ze ta hudba obstoji aj dnes, a to je najvacsia poklona, aku tomu OST mozem vykresat.

        • Sledge napsal:

          Já to beru jako dvě odlišné filozofie, to omezení tě tlačilo do jiného stylu hry – bylo záhodno udělat jednotkám vylepšení, dobře je nakombinovat a útočit promyšleněji. V C&C vždycky stačilo naspamovat tanky a vrhnout je na nepřítele :)

      • Doomtrooper napsal:

        Ja bych jen doplnil ze limit jednotek byl taky z duvodu rozliseni, pac i tak v 800×600 je banda deviti Ogru pres celou obrazovku :D :D
        Ale Warcraft 2 jsem si hned strihnul.
        Jinak sitovacku Diablo 1 mame zrovinka v planu v nasich koncinach, na poseldni akci to vyhralo hlasovani :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)