DoomFPS, revoluce v benchmarkování pod DOSem

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

16 patronů přispívá částkou 1758 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Ještě nedávno jste při testování výkonu DOSové mašiny prostřednictvím vestavěného timedema v sharewarové verzi DOOMa museli projít martyriem, kterým je finální výpočet snímkovací frekvence. Doom totiž vyplivne dvě hodnoty - gametics a realtics, ze kterých je nutné pomocí ďábelsky komplikovaného výpočtu získat výsledný počet snímků za vteřinu, tedy hodnotu fps. Onen rafinovaný matematický postup viz níže:

fps = 35 * gameticks / realticks

No uznejte, ne všichni máme vzdělání na to, abychom se s něčím podobným úspěšně poprali. Dle mých zjištění si na vzorci vylámali všechny tři dva zbývající zuby i ti nejlepší absolventi slovutné Vysoké školy života, proslulé instituce, jejíž produkci v oblasti ostrého intelektu není rovno. No ale co s tím?

DoomFPS, revoluce v benchmarkování pod DOSem

Jednoduché - je tu novinka doomfps, která nelehký úkol sejme z vašich beder. Stačí po dokončení timedema spustit soubor doomfps1.exe (popř. doomfps2.com) a žasnout nad tou magií. Skutečně, stačí pár úhozů do klávesnice a hodnota frames per second se skví v celé své kráse! Utilitka si vytáhne příslušné hodnoty z videopaměti a následně je zpracuje. V pořádku, přece se s tím nebudete počítat po vlastí ose!

DoomFPS, revoluce v benchmarkování pod DOSem

Hrubá výpočetní síla opět zvítězila a jestli tohle není důkaz o nadřazenosti strojů, tak už nevím. Každopádně - tyhle trojčlenky každého jen otravují, dokonce je kolem nich vystavěn nebezpečný kult, jak děla jakási zmatená učitelka kdesi na Twitteru. Zakázat.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

  • | Štítky:  

Komentáře k:
"DoomFPS, revoluce v benchmarkování pod DOSem"

  • WIFT napsal:

    Až na pohrdání vysokou školou života (to by bylo na delší povídání, i když chápu, jax to myslel) docela pěkný článek, který mi připomněl mé dřevní doby programování v Turbo Pascalu říznuté assemblerem, přičemž jsem došel k závěru, že něco takového bych nejspíš dokázal spáchat taky :) (tenkrát určitě, protože se čtením obsahu obrazovky jsem pracoval velmi často (u mých programů bylo např. běžné, že po skončení vrátily na obrazovku to, co tam bylo při spuštění), dnes bych toho musel hodně oprášit).

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle