To by bylo, kdyby bylo

Znáte je. Takové ty před-usínací a při-sprchové myšlenky, které vám běží hlavou těsně poté, co zpětně vyhrajete všechny slovní pře za uplynulých 16 hodin. To by bylo, kdyby bylo, jaké by to bylo vládnout nekonečnými znalostmi. A nebo silou Herkulovou a charismatem Jiřího Bartošky! A nebo - co všechno by se dalo pořídit a co velkého by se dalo vykonat s neomezenými finančními zdroji!

To by bylo, kdyby bylo

Tak například já, vybaven bezedným bankovním kontem, bych nejprve koupil práva na hry DOTA 2 a League of Legends, a vzájemně je přejmenoval. Tedy z Doty by bylo LoLko a naopak. Proč? Prostě proto! Dále bych pod svá ochranitelská křídla pojal veškerý Star Trek a aktuální sérii Discovery bych v rámci kánonu označil za sen Spota, Datovy kočky, která má noční můry v důsledku konzumace zkaženého gaghu, kterým jí krmí Worf, který se o ní stará do doby, než Datova osobnost vyhřezne z podvědomí androida B4. (Jak vidíte, mám to skutečně promyšlené.)

No a nakonec bych štědře a moudře dělil zdroje mezi najaté vývojářské týmy, který by tvořily přesně ty hry, které chci hrát. Na následujících řádcích můžete sami posoudit, že by šlo o skutečné pecky.


Elite MMO

Ač jsem jí herně nikdy příliš nedal, série Elite mě vždy fascinovala. Jen si vezměte první díl, ten zázrak, kdy se v několika kilobajtech operační paměti vašeho osmibitového počítače nachází celý obrovský vesmír! Ale právě kvůli monstrózní velikosti herního světa jsem měl při hraní vždy takový zvláštní pocit. Takového místa! A přitom jsem tu úplně sám...

Kdybych si tak mohl zahrát vesmírný simulátor s procedurálně generovaným vesmírem plným tajemství, ve kterém by kromě mě byly i tisíce dalších hráčů. Že v současnosti existuje spousta her, které se k tomu blíží? Možná, ale tak jsem si to já nepředstavoval! Chtěl bych jednoduchou grafiku, někde na úrovni First Encounters (nebo Oolite), a nízké hardwarové nároky. Takové, aby hru na LANce spustil každý křáp. Nechte si 4K a VR, mě stačí pár polygonů a 256 barev.


Ski or Die - MMO edition

Soubor zimně-radovánkových hříček Ski or Die je přímo předurčen k online kompetitivnímu hraní. Globální žebříček nejvyšších skóre, kde o první příčky v koulovačce bojují virtuální sportovci s kočičími reflexy a nejšusťákovější zimní kombinézou! Šusták, protože osmdesátkovou stylizaci nelze od Ski or Die odpárat.

Možná by bylo vhodné doplnit další šílené disciplíny, jako vhodnou inspiraci uvedu báječný německý snímek Feuer, Eis & Dynamit. Raketové lyže, monster trucky na sněhu, bruslení v bobové dráze, možností je dost. To vše ve svižném a jednoduchém 3D enginu, ovšem textur spíše prosté. A soundtrack bych nechal nahrát glamrockovou kapelou.


Legend of Kyrandia 3 + 4

Nejprve bych sehnal co nejvíce grafiků, kteří pracovali na prvních dvou Kyrandiích, a nechal bych je překreslit trojku. A pak, až by si dámy a pánové osvěžili dávno ztracené umění pixelartu v rozlišení 320x200, bych zavelel k tvorbě dílu čtvrtého, který by se pokusil sérii, která byla s každým dalším dílem šílenější a šílenější, opět vrátit trochu na zem.

Setkání se starými známými je zaručeno, hlavními protagonisty by ostatně mohla být kompletní trojka Brandon - Zanthie - Malcolm, to by myslím scénáristům poskytlo poměrně zajímavý materiál k přemýšlení.

Technicky by samozřejmě nešlo o žádnou revoluci, tedy ručně kreslená 2D grafika a klasické point'n'click ovládání. Protože cokoliv jiného je v tomto případě strašlivý zločin! Hudbu by si opět střihl Frank Klepacki.


Stargate Adventure

Pokud nepočítám amatérskou adventuru Stargate Adventure, tak je vesmír Hvězdné brány po herní stránce trestuhodně nevytěžen.

Přitom adventurní série vycházející formou jednotlivých epizod se v tomto případě vyloženě nabízí! Co 3 měsíce, to nové dobrodružství na cizí a tajemné planetě. S původním týmem SG1, pochopitelně. Richard Jack O'Neill Angus MacGyver Dean fucking Anderson už nám sice trochu zmohutněl, ovšem zázraky počítačové grafiky problém bryskně vyřeší.

Jednotlivé epizody by samozřejmě neměly pevně dané pořadí, hráč by si jednoduše po procházce základnou sedl k počítači a naklikal příslušné chevrony. Popř. by je pošeptal Walterovi do ouška.


idTech 1 - Doom engine střílečka

K tomuto bodu mě inspirovala připravovaná FPS akce Ion Maiden, kterou pohání starý dobrý BUILD, engine z her Duke Nukem 3D či Blood. Jistě, BUILD má při tvorbě úrovní o něco větší možnosti, než idTech 1, ovšem i ten je s trochou přemlouvání schopen podivuhodných kousků.

Zvolil bych tedy nějaký moderní port typu zDoom a nechal grafiky, level-designéry a scénáristy, ať se vyřádí. Příliš bych se nevzdaloval od prověřeného tématu pekelných hord, možná bych do hlavní role místo mariňáka obsadil - a to je dosti přitažené za vlasy, uznávám - Impa, který prozřel. Kromě obvyklého arzenálu palných zbraní byste se tak ve chvílích nouze mohli spolehnout na firebally, ostny a drápy.

A ne, rozhodně by to nevypadalo jako Brutal Doom, kterého už mám až po krk. Ta hra nemá rytmus. Kdo kdy tančil smrtelný kvapík s brokovnicí dvouhlavňovkou v ruce ví, co tím myslím.


BONUS: Jednodeskový 486 počítač

Nakonec odbočíme k hardware, Představte si takové klasické DOSové PC - 486DX2/66MHz, 8MB RAM, SVGA karta schopná 640x480 v 256 barvách, Sound Blaster kompatibilní zvukovka, síťovka. A teď to všechno vezměte a nacpěte do jednodeskového počítače ve stylu Raspberry Pi. K tomu slot na SD karty, VGA + HDMI výstup, možná i IDE rozhraní. možná nějakou formou vyvedená ISA sběrnice. No nebyla by to krása? Šikovný, ovšem 100% kompatibilní prcek na hraní starých her pro DOS! A třeba by šel kolem toho i postavit notebook...


Jó, to by bylo, kdyby bylo. Bohužel mé finanční zdroje stačí tak na projekt "vlašák s rohlíkem". Ale kdyby se z některého ze čtenářů stal dolarový miliardář, tak ví, kam si zajít pro inspiraci! ;) Radit, to by mi šlo...

Komentáře k:
"To by bylo, kdyby bylo"

  • Doomtrooper napsal:

    Fajn zamysleni, a mas pravdu to jsou presne ty myslenky co cloveku litaji hlavou pred spankem, nude v praci nebo ve sprse haha..
    Je dobry zes to napsal, kolikrat jsem si rikal podobny veci a nakonec jsem se usmernil na to abych se pokusil par legend zvecnit alespon pro sebe a sve okoli :)

  • Pelikan napsal:

    Rozhodně by na prvním místě bylo skoupení Disneyho. Páč značku The Secret of Monkey Island prodat nechtějí, tak je musíme skoupit cely. Pak to dát zpátky Ronu Gilbertovi, ať konečně završí svou trilogii. Díly po dvojce bez něj ve vývoji nepovažuju za Monkey Islandy.

    • Sledge napsal:

      Souhlas, na Monkey Island jsem taky myslel a postup by byl takový, jak píšeš :) I když osobně trojku beru na milost, je to dobrá adventura. Čtyřka už je ovšem horší…

  • MickTheMage napsal:

    Pod ten Star Trek sa okamzite podpisujem, rovnako ako pod Stargate Adventure (btw. ta fanovska adventura bola aj tak skvela, kratka, ale skvela). Potom by som sa pokojne prihovoril za jeden maly bratislavsky tim, ktory robil klasicky dungeon crawler. Financie na pekny projekt sa vzdy hodia ;) Ehm. Ak si este nahodou Vaporum nehral, tak skus. :)

    S cim ovsem nesuhlasim, je kupovanie Disneyho a davanie Monkey Isladnu Gilbertovi. MI funguje dobre tak ako bol a podla mna ho uz dalej netreba rozmaznavat. Co bolo, bolo – ako to bolo povedane bolo velmi fajn (minus, ta jedna hra, ktora aj tak neexistuje ;)) a nic dalsie to nepotrebuje.

    • Pelikan napsal:

      Ron Gilbert to plánoval jako trilogii. Tak ať to dodělá. Sám měl peníze na koupení práv zpátky, ale bavit se s takovým molochem je jak s hluchým.

  • Falcon napsal:

    Fajn úvahový článek!

    – ST:D jsem začal sledovat minulý týden a zatím se mi to docela líbí. Každý Star Trek reflektuje trendy doby; dokonce i DS9 to tak měl (sitcomy 90.let). No a ST:D se veze na vlně vnitřně rozpolcených hrdinů, lens flare, dynamiky mezidruhových vztahů a velkých personálních ztrát (tisíc lidí sem, dva tisíce tam) současných Star Trek filmů.

    – Elite MMO existuje (E:D) a HW požadavky mi nepřijdou tak krvavé (na rok 2018); hrál jsem ho v pohodě HD ultrawide na předchozí konfiguraci, což bylo FX-6350, 8GB RAM a GTX650Ti 1GB. IMHO je vytvořená jako velká pocta původní Elite – learning curve je značně dlouhá, systémů k ovládání překvapivě mnoho (neznám jinou vesmírnou střílečku, kde bych si přál mít přístrojový panel nebo alespoň joy se dvěma kloboučky), vesmír je naprosto nemilosrdný vůči sebemenší chybě a smrt je prakticky trvalá.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)