Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2020

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

17 patronů přispívá částkou 1950 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Rozviňte zástavy, zatrubte na hoboje, zapípejte na PC speaker a spusťte Volkov, startovní bod veškerého dění. Nebo tak něco. Je tu další ročník jedinečné a v retroherních kuloárech ohromně populární (to jsem si právě vymyslel) soutěže ve tvorbě nové hry pro DOS - #hvdosdev 2020!

Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2020

Letos je to se zpožděním, ale nevadí, adekvátně tomu byl posunut cílový termín. Opět tedy máte na tvorbu hry cca 3 měsíce. Pravidla jsou standardní, jejich souhrn naleznete níže. Oproti předchozím ročníkům jsou tu jen dvě drobné změny. V první řadě je to hardwarové omezení, které je letos velmi volné, stačí, když se váš výtvor spustí v Dosboxu s výchozím nastavením. Budeme předpokládat, že taková hra by neměla problém běžet na dobové 386ce s VGA kartou a Sound Blasterem.

V řadě druhé je to hlavní motiv, kterého se soutěžící musí držet. Pro letošek je tímto motivem "DEMAKE". (Za nápad díky!) Vezměte svou oblíbenou hru, ohlodejte jí až na kost, vyhoďte vše zbytečné a vymyslete název, který bude odkazovat na originál.


Pravidla soutěže

  • Vytvořte novou hru pro DOS, hlavní téma je "DEMAKE".
  • Hotovou hru zašlete do 30.9. 2020 na sledge@high-voltage.cz.
  • O vítězi rozhodne otevřená anketa spuštěná od 1.10. do 31.10.
  • Soutěžící souhlasí se zveřejněním své hry na doshaven.eu.

Požadavky na hru

  • Hra musí být spustitelná a hratelná v oficiální verzi DosBoxu s výchozím nastavením (cycles = 3000).
  • Hra musí zobrazit aktuální rok (2020), jméno či přezdívku autora a nápis high-voltage.cz na úvodní obrazovce.
  • Hra musí být v angličtině (ať to může do světa).

Dodatky & tipy

  • Účastnit soutěže se mohou týmy i jednotlivci.
  • Další info k průběhu soutěže bude doplňováno na tuto stránku.
  • Diskutovat k soutěži můžete v komentářích a na fóru.
  • Konkrétní trable programátorské můžete řešit též na fóru.
  • Pro tvorbu hry lze použít cokoliv, včetně existujících enginů.
  • Kdo bude jakkoliv fixlovat, půjde do pekla! ;)
  • Hotovými kusy kódu či svými dávnými díly, které dosud tlely v archivu, si samozřejmě drobně pomoct můžete.
  • Neváhejte přihlásit i hry jednoduché, případně ne zcela doladěné.

Cena pro vítěze

Ceny jdou jako vždy z mé kapsy, takže pokud jste měli v plánu přispět na provoz, tak teď je úplně skvělá chvíle ;)

Knihy nebo hry! Výherce získá nárok na cenu v celkové hodnotě 1000 Kč, kterou si může vybrat jako:

  • Knihy z nabídky tuzemských knihkupectví.
  • Hry z nabídky GOG.

Obé možno kombinovat. Konkrétní publikace / hry si výherce vybere sám. Na knihkupectví se domluvíme (ale nebudou to Knihy "Kájínek" Dobrovský). Antikvariáty povoleny. Pro další v pořadí budu mít připraveny ceny útěchy v podobně GOG / Steam kódů.

Těším se na vaše soutěžní příspěvky a pevně doufám, že se jich letos sejde rekordní počet, však výhra je myslím poměrně atraktivní :)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2020"

  • MilasPce napsal:

    Jako udělat hru podle nějaké hry to je dost těžké, to bude míň účastníků než loni.

    • Sledge (admin) napsal:

      Mě to naopak připadá jednoduché, vždycky najdeš titul, na který to můžeš napasovat. Třeba ta tvoje kovbojka z loňska – když změníš název na „Outlaws Cowboys“, je to jasný demake Outlaws! :)

  • jezevec_lesni napsal:

    Asi 3 roky zpátky jsem se zajímal o to jak se dělaly hry pro DOS a zkoušel jsem něco dělat v Borland C++, ale tohle je na můj vkus až moc hardcore. Kdyby bylo možné použít třeba třeba Python nebo SDL2 to by bylo něco jiného :).

    • Sledge (admin) napsal:

      Pascal a hra v textovém módu. Kdokoli, kdo je schopen pracovat s Pythonem / SDL, v tom musí zvládnou aspoň jednoduchou hru ;) Btw. nějaký ty knihovny a enginy k dispozici jsou… http://www.doshaven.eu/programming-tools/

      • jezevec_lesni napsal:

        Nemůžeš kdyžtak doporučit nějaký tutorial jak vyvíjet na moderních systémech? Nejlépe, že bych mohl mít moderní IDE na Win10 a jenom to kompiloval a spouštěl pod dosboxem?

        • Sledge (admin) napsal:

          Hele taky jsem se pokoušel něco vykoumat a spíš bezvýsledně. Zkusil jsem automatický „build“ proces přes Sublime, kdy jsem pal kód v Pascalu v editoru a přes příkazovou zkratku se spustil dosbox, z něhož se automaticky spustil dávkový soubor, který dál pustil kompilaci a pak program samotný. Snad to nějak rámcově i fungovalo :) Další možnost byl Freepascal, který umí kompilovat i pro DOS, ale nepovedlo si mi na to navázat to spuštění v Dosboxu.

        • P8j6 napsal:

          Nejlepší je přece psát to na cílové platformě!

          Ale když už se musí moderně, tak osvědčil se mi vim+make+dosbox.

          Kód píšu ve vimu. Když chci zkompilovat o otestovat, tak z vimu spustím make, který spustí dosbox. A v dosboxu už je kompilátor a další make, který je odstartován přes [autoexec]. Make uvnitř dosboxu provede kompilaci a start programu.

          Vim lze nahradit za libovolný editor který umí spustit externí příkaz.

      • jezevec_lesni napsal:

        Ikdyž teď se dívám na https://github.com/SuperIlu/DOjS a to vypadá docela použitelně.

        • Sledge (admin) napsal:

          To bych byl i docela rád, kdyby někdo vyzkoušel :) Ale myslím, že narazíš na problém s výkonem, nezapomeň, že se výsledek musí hratelně spustit v Dosboxu s výchozími cykly.

          • slayn napsal:

            hele po letech se vracim do tyhle retroherni vyvojariny a shodou okolnosti zrovna DOjS je mou volbou, takze zaplesejte ;)

            uz mi po obrazovce neco beha a vypada to celkem solidne, na 60fps plynulou hratelnost necilim, ale pro neco rekneme skorotahoveho (cti: Wasteland) to bude pravedpodobne bohate stacit

  • rainbof napsal:

    Hm borland pascal jo ? To bycho mohl neco spichnout… :)

  • frca napsal:

    Toho výpočetního výkonu opravdu není moc, a to jsem letos chtěl dělat něco 3D :D

  • mrazikcomp napsal:

    sakra a ja jediny co delal tak byla takova sranda v basicu jeste na zx spectru a pak na commodore , pak uz to slo mimo me a ani qbasic sem v dosu uz neprovetral

  • frca napsal:

    Tak co, chystáte něco? Mně už se to rýsuje, těšte se ;-)

  • frca napsal:

    Rád bych podotknul, že letošní termín soutěže mi vyhovuje přesahem do září – přece jen v létě je většinou hezky a tím pádem není tolik času ;)

  • LordBENN napsal:

    No taky jsem začal na konci prázdnin, ale spíš jsem narazil na podmínku s hratelnosti při cycles = 3000, se kterou nepohnu. Ale můžu to dokončit jen tak pro fun mimo soutěž ;-).

Přidej komentář k příspěvku uživatele Sledge (admin) (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle