Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2022

A je to tu! Dokonce v podobném čase jako naposledy! Že by skrz tu úděsnou kakofonii chaosu, která obestírá mé organizační schopností, v náznaku duněly údery pravidelného rytmu? Spíš ne, spíš půjde jen o náhodu ;) V každém případě další ročník #hvdosdev, tedy soutěže ve tvorbě hry pro DOS, je tu! Kdo užíváte rozličné sítě nového (Facebook, Twitter) i starého řádu (diskuzáky, fóra, IRC ...), sdílejte prosím :)

Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2022

Opět nebude zastřešující téma, ale po zkušenostech z loňského ročníku, kdy dorazily hry sice pohledné, ale datově poněkud nepříčetné, znovu svazuji ruce stran technických požadavků. Výkonu máte k dispozici dost, stačí, když se hra spustí na 486DX2/66MHz, ale hra musí běžet s CGA grafickou kartou. Takže můžete použít buďto jednoduchou grafiku, nebo textový mód, nebo můj oblíbený "hack" 160x100 v 16 barvách. Nad ním bych vám skutečně doporučil zauvažovat, jelikož máte nově k dispozici velmi zajímavou a praktickou knihovnu LoRes.


Ceny pro vítěze

Je to neuvěřitelné, ale ceny jsou snad ještě šťavnatější než loni. Díky štědrosti dvou jedinců se podařilo shromáždit parádní kousky. Dárce Wiička si přál zůstat anonymní, dárcem PS2 a T5720 je Srandista. Díky kluci! :) Ceny jsou si rovny, vybírat se bude od vítěze systémem padajícího lejna, tedy směrem dolu k dalším místům, s tím, že ta podložka pod myš je pravděpodobně takovou cenou útěchy ;)

  1. Nintendo Wii v kompletním balení, modnuté.
  2. PlayStation 2 Slim plus originální gamepad, přihodím NHLka, 32MB paměťovou kartu a samozřejmě i kabeláž.
  3. Win98 kompatibilní thin client HP T5720, předkonfigurovaný (doplním zdroj, CF kartu ...)
  4. Podložka pod myš dle výběru.

Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2022


Pravidla soutěže

  • Vytvořte novou hru pro DOS.
  • Hotovou hru zašlete do 08.11. 2022 na sledge@high-voltage.cz.
  • O vítězi rozhodne otevřená anketa spuštěná od 15.11. do 15.12.
  • Soutěžící souhlasí se zveřejněním své hry na doshaven.eu.

Požadavky na hru

  • Hra musí běžet na počítači s CGA grafikou a CPU 486DX2/66MHz. Testováno bude v DOSBoxu (CGA) a na reálném stroji (32 MB RAM, SVGA karta).
  • Hra musí zobrazit aktuální rok (2022), jméno či přezdívku autora a nápis high-voltage.cz na úvodní obrazovce.
  • Hra by měla být v angličtině, ať to může do světa.

Dodatky & tipy

  • Účastnit soutěže se mohou týmy i jednotlivci.
  • Další info k průběhu soutěže bude doplňováno do tohoto článku.
  • Diskutovat k soutěži můžete v komentářích a na fóru.
  • Konkrétní trable programátorské můžete řešit též na fóru.
  • Pro tvorbu hry lze použít cokoliv, včetně existujících enginů, velmi vhodná je knihovna LoRes.
  • Kdo bude jakkoliv fixlovat, půjde do pekla! ;)
  • Hotovými kusy kódu či svými dávnými díly, které dosud tlely v archivu, si pomoct můžete.
  • Lze použít volně dostupné / zakoupené materiály (grafika, zvuk, kód), ale v takovém případě je třeba to uvést na úvodní obrazovce hry, minimálně formou stručného sdělení - krátké info, že byly použity externí zdroje.
  • Neváhejte přihlásit i hry jednoduché, případně ne zcela doladěné, hry v textovém módu atp. Jsme tu všichni inteligentní lidé a oceníme i nápadité koncepty, které neoslní vizuální stránkou či stoprocentní vybroušeností ;)

Tedy do akce! Ať to sviští, ať to pípá, ať to padá se záhadnými errory ;)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2022"

  • frca napsal:

    Našel jsem alternativu pro LoRes, drwonkyho cgax16demo, které je čistě v C++. Bohužel kompatibilita s ne-CGA kartami je špatná, ale vzal jsem věci do vlastních rukou a udělal fork pro můj oblíbený kompilátor DJGPP:
    https://github.com/Franticware/cgax16demo-djgpp

    Nekompatibilitu jsem vyřešil grafickým módem se zdvojenými pixely pro karty EGA a lepší, přičemž pro CGA zůstává textový hack.

    V tuto chvíli CGA jede slušně, EGA pomalu, ale budu ještě optimalizovat funkci flip_ega. Je to na githubu, takže kdokoli může pomoct.

    Prosím Sledge o zhodnocení, zda se toto technické řešení slučuje s myšlenkou soutěže. Případně kohokoliv i o otestování – já jsem projel všechny možnosti v dosboxu plus moji 486 + S3 Virge. Zveřejňuji to v naději, že by to mohlo pomoci účasti, protože bezproblémové examply použití CGA se špatně hledají a jsou většinou v assembleru. To by mohlo potenciální soutěžící odradit.

    • Sledge napsal:

      Naprosto v pořádku, já mám dokonce dojem, jestli jsem to dobře pochopil, že i LoRes má pro EGA a výše specifické úpravy, právě kvůli kompatibilitě. A zveřejnění zdrojáků je tedy hodně férové, poklona, hodím to do šortky :)

    • mar napsal:

      v čem ta nekompatibilita spočívá? mně to v dosboxu pod vga jede v pohodě, v ega to bliká, ale to je prý problém dosboxu

  • LordBENN napsal:

    Zdar a sílu. Do CGA grafiky určitě nepůjdu, ale textový režim určitě taky postačí. Ale chtěl bych někoho poprosit, aby vyzkoušel exáč, zda na CPU 486DX2/66MHz vůbec pojede. Pokud to pojede, tak se k soutěži připojím.

    • Sledge napsal:

      Vyzkouším, pošli :)

    • faraon napsal:

      Kdysi jsem porovnával mojí 100MHz DX4 se 66MHz DX2 Compaqem. Obojí Intel. Ten Compaq byl o cca 20% rychlejší!!!

      Možná je to důvod, proč jsem se nikdy ani nepokoušel o taktování procesoru, ale vždycky jsem potom laboroval s nastavením pamětí ;-)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit na STARTOVAČI

14 patronů přispívá částkou 1552 Kč měsíčně

Podpořit finančním příspěvkem »
Podpořit nákupem na e-shopu »
Placka / odznak BEHOLDPlacka / odznak BEHOLD 18 Kč
Shadow bazar, retro herní džungle