REKKR: Sunken Land, pozoruhodný Doom-klon

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Rekkr je vskutku zajímavá záležitost. Původně se jednalo o mód pro prvního Dooma (a stále vlastně jedná), ale jak šel čas dál, tak se ho tvůrci rozhodli vydat jakožto samostatnou hru. Od podzimu roku 2021 ji můžete zakoupit třeba na Steamu pod jménem REKKR: Sunken Land. Kdybych měl použít slang Doom komunity, řekl bych, že se z pWadu stal iWad.

Rekkr vypadá skoro jako něco, co vyšlo v devadesátých letech společně s Heretic, Hexen, Strife a Chex Quest. Je to zkrátka další přírůstek do rodiny her běžících na Doom engine. Rekkr původně obsahoval pouze tři epizody po devíti mapách (kde devátá je zásadně tajná, tak jako v prvním Doomu) a čtvrtou bonusovou, kde se vyskytují spíše různé experimentální mapy. Verze na Steamu však bonusovou epizodu neobsahuje, zato však představuje vlastní velkou plnohodnotnou epizodu přinášející dokonce nějaký nový obsah (např. nová monstra).

REKKR: Sunken Land, pozoruhodný Doom-klon

Rekkr vypráví příběh vikingského bojovníka, který se vrací z války domů. Domov však bude hledat marně, jelikož jeho rodné město přepadla neznámá armáda podivných monster. Jemu nezbývá, než se jim postavit a dát se s nimi do boje.

Příběh nepříběh, jde prostě o to projít hromadu map, sbírat klíče, power-upy, bojovat s monstry za pomocí všech zbraní, na které narazíte a u toho si udržovat munici a zdraví. Během toho sem tam stisknout nějaké to tlačítko, přepínač či páku. A jako třešnička na dortu je, že u toho můžete sem tam objevit nějaký ten secret. Prostě klasická doomovka.

Zajímavé také je, že některé zbraně nefungují na munici, ale na duše. Duše po smrti vypadávají z většiny monster a vy je musíte sebrat dřív, než zmizí. A jedna zbraň má také munici ve formě takových poletujících motýlků, které je naštěstí celkem snadné chytit. Na poměry doom-klonu celkem originální.

REKKR: Sunken Land, pozoruhodný Doom-klon

Čistě vizuálně bych řekl, že má Rekkr nejblíže třeba ke Strife. Podobně jako Strife kombinuje jakési fantasy, sci-fi a moderní prvky. Některá místa jsou fantasy hodně, téměř jako Heretic, ale vzápětí se vyskytne mapa odehrávající se v muzeu, kde najdeme reálně vypadající místa, jako například expozice, záchodky a tak dále. Celkově bych ale řekl, že je vizuální styl hodně osobitý a nekopíruje žádnou jinou hru. Těžko ho tedy k něčemu přirovnat...

Kdybych měl Rekkr něco vyčíst, tak možná až příliš složitý design map. Hra vás nijak nevede za ručičku, nenapovídá a prostě je to čistě devadesátkový styl. Já tenhle styl mám rád, o tom žádná. Jenže některé mapy jsou natolik chaotické a mají takové množství různých tlačítek a teleportů, že jsem se v nich ztrácel i když jsem je hrál i několikrát.

REKKR: Sunken Land, pozoruhodný Doom-klon

Takže asi tak.

Pokud si chcete Rekkr zahrát, můžete si ho pochopitelně stáhnout jakožto megawad pro Dooma (kupříkladu zde). Rekkr je čistě vanilla, což znamená, že by měl fungovat i s původním Doomem v Dosboxu, zároveň však i s moderními porty. Verze na Steamu REKKR: Sunken Land se standardně spouští v Gzdoomu, ovšem nic vám nebrání vzít .wad soubor a spustit si ho v čem chcete.

REKKR: Sunken Land, pozoruhodný Doom-klon

Rekkr je také možné rozjet na Unity verzi Dooma. Unity Doom byl před nějakou dobou nasazen na Steamu, kdy si můžete vybrat původní hru v Dosboxu nebo právě Unity verzi. V Unity verzi stačí vlézt do menu Addons, Rekkr si tam stáhnout a následně aktivovat. Unity verze mimo jiné funguje také na Nintendo Switch, kde je Rekkr rovněž v k dispozici. Tam jsem ho také poprvé zaznamenal. Ovšem plnohodnotná čtvrtá epizoda se nachází jen v té verzi na Steamu. Bonusová epizoda s experimentálními mapami zase ve všech ostatních verzích. Uf, doufám, že v tom není chaos! :)

Pokud vám připadá, že her na Doom engine je málo a toužíte po nějaké další, můžu Rekkr doporučit. Je to zajímavá totální konverze prvního Dooma, která mě dost bavila. Za slabinu považuji jen trochu chaotický level design, který by se dle mého názoru dal pojmout trochu lépe, ale aspoň je v tom ta pravá devadesátková atmosféra.

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Komentáře k:
"REKKR: Sunken Land, pozoruhodný Doom-klon"

Přidej komentář k příspěvku uživatele Dufko (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle