Hou hou hou, přináším vám tip na praktickou knihovnu (popř. sadu nástrojů, nebo jak to chcete nazývat), která vám ulehčí práci s CGA režimem v rozlišení 160x100 v 16 barvách. Tedy něco podobného, jako v případě knihovny LoRes, kterou doporučuji využít v rámci aktuální #HVDOSDEV soutěže ve tvorbě hry pro DOS.
Utilita se jmenuje cgax16demo, ovšem tak, jak jí její autor DrWonky připravil, má špatnou kompatibilitu s neCGA kartami. Naštěstí se do hry vložil postrach místních programátorských soutěží, Frca, a kód upravil tak, aby s CGA kartami běžel v zamýšleném CGA režimu, a na kartách EGA/VGA tento režim emuloval zdvojením pixelů v 320x200 v 16 barvách. Dle Frcových vlastního slov je EGA kód ještě trochu líný, ale optimalizace bude následovat. Upravenou verzi utility, přepsanou pro kompilátor DJGPP, naleznete na GitHubu jako cgax16demo-djgpp.
Nejnovější komentáře