1701.cz - retrogaming merch

Gehenna – nová epizoda pro první Doom

Drazí čtenáři... Rád bych vám představil takový malý nenápadný projekt, na kterém jsem během roku 2020 a 2021 usilovně pracoval. Jmenuje se Gehenna a je to jedna celá nová epizoda pro první Doom. A ano, přestože většina projektů vzniká pro Doom II, já se rozhodl zaměřit na ten úplně první. Dokonce jsem se pokusil nadesignovat všechny mapy v podobném stylu jako původní mapy v prvním Doomu, jaké vytvořil Petersen nebo Romero.

Gehenna – nová epizoda pro první Doom

První mapu jsem pojmenoval Retro Nation a druhou High Voltage a to čistě proto, abych vzdal hold mým oblíbeným českým komunitám, které se zabývají starými hrami. A pochopitelně tomuto blogu! ;)

Je možné, že se jedná o historicky vůbec první větší český projekt pro první Doom? Ha ha, popravdě ne. Nezapomínejme třeba na GALAXIA.WAD (The Ultimate Czech Level) nebo třeba na Akce Korian, kterou vytvořil Najlvin. Ano, ten pán, co chová lišku.

Já vím, že samochvála smrdí, ale mapy pro Doom vytvářím už celých patnáct let, přičemž jsem stál u zrodu různých velkých projektů jako Zones of Fear či Czechbox pro Doom II, nebo třeba Penumbra pro Hexena či It's Real And It Kills pro Heretica. Někdo si dal tu práci a všechny mé projekty dokonce sepsal na Doomwiki. Případně můžete navštívit naše fórum LiquidDoom.

Projekt Gehenna můžete stáhnout zde: https://www.doomworld.com/idgames/levels/doom/Ports/g-i/gehenna

Autor: Pollux

  • | Štítky:  

Komentáře k:
"Gehenna – nová epizoda pro první Doom"

  • Doomtrooper napsal:

    Tak na to rad kouknu Pollux :) Pak poreferuji. Diky za tu praci jez nam prinese zabavu. ;)

  • Krtek napsal:

    Čim se liší Doom 1 a 2 ? My Amigouni v enginu rozdíl nevidíme páč WADy z obou se časem vždycky spouštěly v něčem stejnym. Já vidm rozdíl v 1-2 zbraních a asi i 1-2 nepřátelé ? Jinak engine uměl pořád to samý, ne ?

    • Pollux napsal:

      Doom 1 a Doom 2 je pořád a ten stejný engine :) IdTech 1 (aka Doom engine).

      • cyberreality napsal:

        no, musis to brat optikou ty doby … od vydani doom1 se na engine stale pracovalo a pridavaly se dalsi veci co umoznily vetsi levely a vetsi vyskove rozdily nez jednicka, ted uz je to sumak, ale driv to byl rozdil, a idtech1 se tomu zacalo rikat mnohem mnohem pozdeji, az v jinem tisicileti :)

    • Doomtrooper napsal:

      Přesně tak, Super Shotgun, Arch Vile a pár dalších monster. Jinak je to stejnej engine IDTECH1.

  • Rootan napsal:

    Doom hraju často, takže rád vyzkouším novou epizodu.

  • Doomtrooper napsal:

    Tak jsem akorát dohrál Gehennu. A musím říct že jsem se moc dobře bavil.
    Jeden z nejlepších megawadů co jsem kdy hrál. Styl seděl na DOOM a ač to místama byl masakr tak jsem se skvěle bavil. Dobrá práce chlape!!
    Takhle to má vypadat když někdo něco tvoří, úplně jsem se vrátil myšlenkama do doby před pár lety kdy jsme dělali tady na HV ten DOOM level. Taky jsem se tenkrát taky snažil aby to šlo někam dopředu a dal jsem tomu ten nápad po stopách ID s náznaky jednotlivých levelů. Jak jsem si to zahrál tak mám zase chuť něco tvořit :). to je inspirace. Vřele Gehenna doporučuji!

  • Pollux napsal:

    No, já mám přesně definovaný místa, kde poprvé hráč najde určité zbraně (např. brokovnici na konci první mapy) a nechtěl jsem z to ustoupit, ačkoliv si někteří betatesteři stěžovali.

    A obecně jsem chtěl to koncipovat tak, aby se muselo trochu šetřit a hrát trochu “opatrně”, ale je to těžký, protože každý hrát hraje dost jinak a někteří mi řeknou “je to lehký, hrál jsem to s prstem v nose” a druhé polovina zase řekne “moc těžký, přidej zdraví/munici” a tak dále.

    Každopádně ke konci je to fuk, protože už je to závěr, takže víc akce, no :D

    • Sledge napsal:

      Uf, ta pátá mapa mi trochu dala, na můj vkus poněkud rozsáhlý! :)

      • Doomtrooper napsal:

        Haha, tak presne tohle jsem si rikal taky, je to hooodne rozsahly a to pockej co te jeste ceka ;) je tam opravdu jen par mist kde jsem si rikal, ale c’mon… dalsi platforma s impama ktera se otevre uplne stejne jako ty predesly patra. To je Copy V, kolikrat?? Ale dohromady dojem to nekali, porad je to moc dobrej projekt a je v nem videt ta odvedena prace :)

    • Doomtrooper napsal:

      Muj nazor je, ze jsem si osobne uzival to pozvolne tempo pridelovani zbrani. Brokovnice je preci v secretu o neco drive nez uplne na konci prvniho levelu ;)
      Co se munice tyce tak jsem pozdeji hodne pouzival rotacak v malych burstech po dvou kulkach a sundaval tak impy na dalku. Nektera mista s hordou cacodemonu jsem obihal a nechal je volne rozlezt po mape a bud se jim vyhybal az do konce nebo je pak lovil motorvkou jednoho po druhem. Asi nejoblibenejsi mapa pro me byla Baptised in Blood. Dle me je to cely otestovany dobre a vyvazeny, tedy az uplne nakonec v te jeskyni s tim ultra masakrem kde jsem parkrat hebnul ale porad si to s usmevem daval znovu, nebylo to ftustrujici. Za me, OK.

      • Pollux napsal:

        To rád slyším :))

        Ten konec jsem schválně udělal těžkej, víš co.. final boss :)

        Hodně lidí má z nějakýho důvodu nejraději Baptised in Blood :) Já už ji teda nemůžu vystát, protože jsem jí v rámci bugfixingu hrál tisíckrát :D

        • Doomtrooper napsal:

          Babtised in Blood, Ta za me ma opravdu pocit DOOMa 1. Pouzite textury proste dobre dokreslovaly tu atmosferu a cely to bylo zabavny. Jinak musim pochvalit obcasny dobre alignovany textury vytvarejici celistvy dojem sveta.

          • Pollux napsal:

            Alignování se dělá dost snadno v Ultime Doom Builderu, ale né vždy to jde. Někdy čistě matematicky, když textury mají určitý počet pixelů Y a X a stěny mají různé random délky, tak to dělá psí kusy :D

            • Rootan napsal:

              U mě zatím nedohráno, jsem zaseknutý na páté mapě. Ale líbí se mi to. Konečně změna, neboť originál DOOM 1 mám dohraný mockrát.

  • Doomtrooper napsal:

    Ultimate doom builder jsem nezkousel, jen GZDB, je tam velky rozdil? Je to lepsi?

  • Sledge napsal:

    Mapa co vypadá jako noha, no tvl! Podělaný hitscaneři, párkrát jsem zařval, a to obrazně i doslova :))

    • Doomtrooper napsal:

      Hahaha, jojo, ta je dobrá, ja jsem kokem všechno jen prolétával s brokovnicí a kosil je zpoza rohů. Když se potom ovšem ozval zvuk Masterminda tak jsem trochu zamrzl… Pěkný to bylo. Tam jsem nehebnul, je tam mega armor i supercharge myslim. Ale po tom přijdou další brutálnější mapky teda…

      • Sledge napsal:

        No ta poslední byla plná zajímavých míst, ten brutální in-fighting v té finální jeskyni bavil! A dohráno, neni to úplně můj šálek pekelné lávy, já raději kompaktnější, lineárnější a méně vertikální mapy, ale ano, velmi zábavné, velmi propracované! Zvláště ty detaily různě na zemi, to je trochu inspirace Romerovými novými mapami bych řekl :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit na STARTOVAČI

10 patronů přispívá částkou 946 Kč měsíčně

Podpořit finančním příspěvkem » Podpořit nákupem na e-shopu »

Shadow bazar, retro herní džungle