Torment: Tides of Numenera není jen odkaz minulosti

Když má některá hra status legendy, obvykle to znamená, že ji respektují i ti, kteří o ni slyšeli nadšená vyprávění, nebo zkrátka hru nedohráli do zdárného konce. Planescape: Torment je epicky, je stylový, je nesmrtelný. Jediné, co chybělo, byl lepší marketing. RPG z jeho éry mám velmi rád. Kvůli nízkému věku a omezené znalosti angličtiny jsem dohrál pouze Fallouty. Možná za to může i fakt, že hledám ve hrách originální herní prostředí. Klasické příběhy o dracích, rytířích a magii si nechávám v záloze. Když vezmeme novou vlnu, i tady mám resty v podobě Pillars of Eternity nebo Divinity: Original Sin. Jelikož obě hry budou ještě velkolepější ve druhých pokračováních, zřejmě už nebudu váhat. Daleko více jsem se těšil na Wasteland 2 (který rovněž čeká sequel) a neortodoxní Tyranny. Jedno je jisté, devadesátky jsou zpátky v moderním plášti. Planescape: Torment jsem nedohrál, ale i těch pár hodin mi stačilo na to, abych mohl směle prohlásit, že tohle je absolutní špička, který nastavuje laťku budoucí generaci. Bezejmenný si nemohl udělat lepší reference. Ovládání a boj je sice slabší, ale zbytek funguje spolehlivě.

Torment: Tides of Numenera není jen odkaz minulosti

Proč bychom se netěšili na Torment: Tides of Numenera? Ambice titulu nechybí. Jsem zvědavý, jak si autoři poradí s množstvím chyb, které se můžou v kožichu tak komplexního díla skrývat. Nicméně si toto lingvistické dobrodružství vychutnám od prvních chvilek. Navázat na staré ideály je vždy obtížné, jenže Numenera opět vypráví kvalitní (ne)hrdinský filozofický epos v rozmanitém prostředí. Futuristické kulisy dávají mé čelisti zabrat. Také miluji variabilní řešení questů, protože pravda není přeci bíla nebo černá, v životě často platí, že je spíše šedá. A obyvatelé unikátního vesmíru budou používat všechny dostupné prostředky, aby dosáhli svého. Pokud temnou a drsnou psychologickou hru doplní ostrý vtip a romantická láska, bude to jen dobře. Deionarra hýřila kolem sebe velmi silné emoce, takové charaktery máme prostě rádi. Vždy fandím hře, která si klade velké cíle. A Numenera má v sobě tolik elementů, že se těžko odolává. Své hudební umění nám znovu předvede Mark Morgan, což je skvělá zpráva.

Torment: Tides of Numenera se snaží překonat slavného předka, i kdyby se to nepovedlo, můžeme být šťastní, že se o to Brian Fargo a spol. pokusili. Trvalo to skoro dvacet let, ale aspoň že tak. Neboť legendy se stávají legendami často vlivem náhody a nezdaru. Updated my journal. Stále geniální hláška, že?

Torment: Tides of Numenera vychází 28. února 2017.

Autor: Stephano
Neutíkejte! Líbil se vám článek? Tak jej podpořte sdílením :)
Případně zvažte finanční podporu webu - přestane vás obtěžovat reklama ;)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

SINTECH-SHOP.CZ