Narazil jsem v hloubi Youtube na sedmidílný výukový seriál Let's Code MS DOS, ve kterém autor osvětluje základní principy nezbytné pro programování her pod DOSem. Názvy jednotlivých kapitol hovoří za vše:
- Hello World
- The Keyboard
- The VGA card
- Make it Move!
- Game Mechanics
- VGA Palette Tricks and Refactoring
- Game Over!
Pokud se skrz videa aktivně prokoušete, ve finále budete mít funkční dosový klon PONGu napsaný v jazyce C. Ti línější si mohou rovnou stáhnout zdrojové kódy. Pro další sezónu seriálu autor plánuje vysvětlení práce s myší, double buffering pro plynulejší skrolování, podporu sprajtů, hudby a efektů atd.
TIP: Pokud si chcete stáhnout vývojové prostředí Turbo C 2.01, naleznete ho na archive.org - v archivu BorlandTurboC201-megapack.zip je přibalena i hromada příkladů.
Kedysi bol super Sphinx C–, s tým sa dali robiť veci.
https://github.com/jossk/c–sphinx
To je dobrý, takže příští soutěž bude VGA 320×200 ?
Mě se spíš líbí ten CGA „hacknutej“ 160x100x16 mód :)