Základy tvorby her v DOSu

Narazil jsem v hloubi Youtube na sedmidílný výukový seriál Let's Code MS DOS, ve kterém autor osvětluje základní principy nezbytné pro programování her pod DOSem. Názvy jednotlivých kapitol hovoří za vše:

  1. Hello World
  2. The Keyboard
  3. The VGA card
  4. Make it Move!
  5. Game Mechanics
  6. VGA Palette Tricks and Refactoring
  7. Game Over!

Pokud se skrz videa aktivně prokoušete, ve finále budete mít funkční dosový klon PONGu napsaný v jazyce C. Ti línější si mohou rovnou stáhnout zdrojové kódy. Pro další sezónu seriálu autor plánuje vysvětlení práce s myší, double buffering pro plynulejší skrolování, podporu sprajtů, hudby a efektů atd.

Základy tvorby her v DOSu

TIP: Pokud si chcete stáhnout vývojové prostředí Turbo C 2.01, naleznete ho na archive.org - v archivu BorlandTurboC201-megapack.zip je přibalena i hromada příkladů.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Líbil se vám článek? Podpořte jej sdílením :) Případně zvažte finanční podporu webu.

Komentáře k:
"Základy tvorby her v DOSu"

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)