Příjem soutěžních příspěvků do #hvdosdev 2022 byl právě ukončen! Všeho jsem nechal a ihned jsem spěchal vyjevit vám upřímnou soustrast tu radostnou zprávu. Letos se sešla celá šestice her, a krása střídá nádheru. Bez přehánění, bez legrace, kvalita je vysoko :)
Připomínám, že podmínkou letošního ročníku byl běh v libovolném CGA grafickém režimu, a také běh na 486DX2. Tzn. nečekejte, že hry spustíte na XTčku, podařit se to může, ale také nemusí, nebylo to v požadováno.
Balíček se všemi hrami naleznete níže. Tedy vzhůru do testování a posléze i hlasování. Na rozdíl od loňského roku se letos sešlo více soutěžících, než je připraveno cen, tzn. bezpochyby nás čeká drama! ;) Nicméně už teď můžu soutěžící uklidnit, coby ceny útěchy rozdám nějaké ty herní podtácky a herní placky, takže zkrátka nepřijde nikdo :) Všem soutěžícím moc díky za účast a za tu práci, kterou si s hrami dali.
Balíček s hrami - soutěž – #hvdosdev 2022 (.zip)
- Robod / Mar 45%, 30 hlasů30 hlasů 45%30 hlasů - 45% of all votes
- Settlement / Afbu 21%, 14 hlasů14 hlasů 21%14 hlasů - 21% of all votes
- Arcomage / Slayn 11%, 7 hlasů7 hlasů 11%7 hlasů - 11% of all votes
- T-Miner / LordBenn 9%, 6 hlasů6 hlasů 9%6 hlasů - 9% of all votes
- CGpinball / Franticware 8%, 5 hlasů5 hlasů 8%5 hlasů - 8% of all votes
- Brunwald / Mportesdev 6%, 4 hlasy4 hlasy 6%4 hlasy - 6% of all votes
Anketa poběží do 16. prosince. Hlasování je otevřené i pro neregistrované uživatele, ale pokusy o fixlování odhalím, eliminuji a dotyčného podvodníka stihne trest v podobě špatného svědomí. Já bych to neriskoval! ;) Po skončení ankety kontaktuji výherce a domluvím se s nimi na předání slíbených cen, kterými jsou Nintendo Wii, PS2 Slim HP T5720 a retro podložka pod myš dle výběru.
Wow! Letos krásná úroda.
wow, to je všechno fakt naprogramovaný v pascalu? Chtěl bych viděl source code třeba té 3D hry… to je úplně boží :)
Všechno rozhodně ne. Arcomage, CGpinball, Robod a T-Miner jsou v C/C++.
The Settlement je taky v C (OpenWatcom).
Mě se nejvíc teda líbil Settlement, ale jinak obdiv všem…
Díky za pochvalu ;)
Snažil jsem se využít tu příšernou CGA paletu, aby nebylo moc poznat jak hrozná je :D (hru ve 160×100 už jsem dělal a pokus využít smysluplně vyšší rozlišení a méně barev se mi zdálo jako lepší výzva) Mimochodem jedná se o „MODE 5“, původně určený pro černobílé kompozitní monitory, ve kterém je hnusně růžová nahrazená červenou na digitálních monitorech. Moderní karty tenhle režim neumí emulovat a fallbacknou zpátky na MODE 4 a růžovou, díky bohu ale většina karet CGA a lepších umožňují nastavování jednotlivých barev v CGA emulaci a tak by to mělo vypadat správně i na moderních strojích.
Mě se líbí, jak se podařilo rozložit síly co se týká CGA grafiky. Dvě hry v 320×200 4 barvy, dvě v 160×100 16 barev a dvě pěkně textově.
3D v Robodovi je pěkná machrovinka, smekám.
Jojo, technicky nám sice Sledge trochu zavařil, ale výsledky jsou o to zajímavější ;-)
Každopádně nikdo nepoužil CGA composite mód: https://www.youtube.com/watch?v=niKblgZupOc
Musim si nějaký extra špeky nechat do dalších ročníků! :))
Tak takovou kvalitu jsem opravdu nečekal ,čelost padá palec letí vzhůru :)
Jsem upřímně mile překvapen a potěšen :) fajn balíček pamlsků na mikuláše!
Mezitím jsem si vydal soundtrack:
https://open.spotify.com/track/4DmjrCVL1lrwHISl9yU9hR?si=762530d8e1b34d72&nd=1
Začít se nějak musí ;)