NAM – Duke ve Vietnamu

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

NAM aka NAPALM není příliš známá hra, ale je to další z řady akcí, které frčí na enginu BUILD. Protože vyšla v roce 1998, kdy už všichni hráli Quake II a Unreal, tak malinko zapadla. Každopádně nás tahle střílečka zavede do války ve Vietnamu.

Mimochodem, můj starší brácha téhle FPSce často přezdíval „Duke ve Vietnamu“, což je název zcela na místě. Ne jen proto, že hru pohání Build Engine, ale tvůrci se také rozhodli v NAM ponechat i některé assety, které pochází původně z Duke Nukem 3D. To zahrnuje hromadu textur, zvuků, spritů a tak dále. Dokonce hlavní hrdina při zranění křičí a heká jako Duke. Není to porušení autorských práv? Souhlasil s tím Jon St. John? :)

NAM – Duke ve Vietnamu

Každopádně to spíše působí skoro jako nějaký mód pro Duka, než jako samostatná hra. Na druhou stranu, buďme fér, protože je tu i spoustu zcela nových assetů (textur, spritů, zbraní, atp.) a v rámci možností jsou docela konzistentní a padnou tam dobře. Jo, tvůrci udělali velkej kus práce, ale pořád si těch věcí z Duka budete všímat, ne že ne.

Pojďme si ale říct, jak se tahle akce hraje. Bohužel musím říct, že hrozně. Je neuvěřitelně obtížná, nesmyslná, téměř neférová. Co krok, to smrt - doslova. Uložíte si hru, uděláte krok a umřete. Buď vás sejme odstřelovač, nebo dupnete na minu (ty nejsou ani vidět, protože mají stejnou barvu jako tráva), případně vás dostane nějaká ošklivá past, jako je jáma s hroty.

Taktéž na vás budou celou hru pršet bomby. Ujdete metr a bum! Nad hlavou vám proletí stíhačka a na milimetr přesně vás trefí letecká puma. Sakra, to jsem nevěděl, že Vietcong měl tolik válečných letounů!

Někdy se mi stávalo, že jsem umřel a ani nevím, co mě zabilo. Prostě jsem šel, najednou červená obrazovka a nula HP. Proč? Jak to? Co se vlastně stalo? Sem tam mi hra poskytla vysvětlení v podobě zprávy “You're bleeding.”, ale nic víc.

NAM – Duke ve Vietnamu

Je to úplná šílenost. Jako jo, dává to smysl, protože je to koneckonců válka. A válka je peklo, kde se umírá, ale stejně…

Ok, fajn, když si odmyslíme, že je to neférově těžké, téměř nehratelné, co nám zbyde? Inu, nic moc. Ve výsledku je to celkem průměrná střílečka. Většinu času jen budete bloudit ve vietnamských džunglích, což v praxi znamená, že mapér vytvořit hromadu chodeb, nalepil na ně textury džungle a doprostřed přidal hromadu sloupků, na které naházel textury stromů. Sem tam narazíte na nějakou vesničku, nebo základnu, a to je všechno. Do toho se občas ozve nějaký hezký ambient zvuk (např. cikády).

Hudba na pozadí jsou cca ty stejný čtyři midi tracky hrající furt dokola.

Musím říct, že NAM je celkově nic moc. Ne, že by to byl nějaký šíleně zabugovaný paskvil, co bych musel hejtovat, to určitě ne. Ale zároveň na téhle akci není nic moc, co bych mohl nadšeně chválit.

Naštěstí je to relativně krátké (cca 14 map rozdělených do dvou epizod), čili celou hru můžete rychle proběhnout na nejsnazší obtížnost a udělat si obrázek sami.

NAM – Duke ve Vietnamu

Dodatek (Sledge): NAM se dá zakoupit na GOG, kde najdete i World War II GI, což je podobně hardcore pojatá FPS akce, ovšem z druhé světové války. Kromě herního přístupu oba kousky sdílejí i engine, tedy BUILD. Sérii má na svědomí studio TNT Team.

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Komentáře k:
"NAM – Duke ve Vietnamu"

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle