#hvdosdev

Zahrajem (hra měsíce): Sam & Max Hit the Road

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

20 patronů přispívá částkou 2256 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Tak doufám, že předchozí hru měsíce, tedy adventuru Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender máte úspěšně dohranou! Já už finišuju, článek by měl vyjít v průběhu týdne. Plánoval jsem se o dojmy podělit dřív, ale nevyšlo to, pardon :(

V druhém hole seriálu Zahrajem se opět zaměříme na adventuru. Což mimochodem žánr, který budu velmi pravděpodobně preferovat i do budoucna. Ze stránek SCORE č. 2 jsem vybral klasiku od LucasArts jménem Sam & Max Hit the Road. Na rozdíl od Rexe Nebulara jde o kousek přímo notoricky profláknutý, ale ač jsem se o jeho zdolání pokusil již několikrát, neuspěl jsem. Nyní to ovšem hodlám napravit.

Zahrajem (hra měsíce): Sam & Max Hit the Road

V čem je problém? Obtížností to není, ostatně návod by potíže tohoto typu řešil, ale prostě mi nějak nesedí ani zvolené téma, ani styl humoru, dokonce ani rozhraní. Mám pocit, že hraju nějaký divný hybrid adventur od Sierry / Lucasů, a já adventury od Sierry nikdy moc nemusel.

Fóry, u kterých bych se dle legend měl v křečích svíjet na zemi, mě míjí stejně spolehlivě, jako já míjím regály s nealkoholickými pivy, celé to "best of america" prostředí nehraje na ty správné noty (amík si to asi užije o několik řádů víc), a co je nejhorší - ten malej ukecanej agresivní králík mi přijde strašně otravnej!

Zahrajem (hra měsíce): Sam & Max Hit the Road

Ale jednou je to klasika, navíc od LucasArts, takže bych jí prostě dojet měl, to je bez debat. A možná nakonec prozřu a zařadím Sama a Maxe do osobního adventurního best off, ve kterém jiné lucasovké adventury zaujímají čestná a četná místa.

Chcete-li mi vysvětlit, jak nadpozemsky je Sam & Max super, a že chyba je jednoznačně ve mně, napište do komentářů, popř. na fórum ;)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Zahrajem (hra měsíce): Sam & Max Hit the Road"

  • Anastaz napsal:

    Sam & Max je nadpozemsky super, a chyba je jednoznačně v tobě.

  • Pollux napsal:

    Já se na Sam a Max chystám tak 20 let

    možná bych si konečně mohl udělat čas :D

  • JimiH napsal:

    Sam & Max je super. Možná bych si ho opravdu mohl zahrát znovu, hm. Humor je prostě kombinace Bogarta a Jima Carreyho, mě sednul parádně. Mimochodem ty moderní epizody jsou z větší části také skvělé.

  • jezevec_lesni napsal:

    Mě by docela zajímalo jak je to s „adventurní obtížností“ této hry. U těchto her býval zpravidla takový neduh nelogičnost hádanek a pixel hunting. Ale možná mám jenom PTSD z her jako Discworld (1995) a Horké léto.

    • Sledge (admin) napsal:

      Discworld je legendární nehratelnost, až na něj dojde, taky se nejspíš stane hrou měsíce, ale beze studu přiznávám, že rovnou pojedu s návodem :) Adventury od LucasArts mi přišly v zásadě příčetné (Loom, MI1&2&3, Indy 3/4, DotT, Full Throttle), navíc vzhledem k tomu, že v nich nelze dojít do slepého konce (až na nějaké drobné výjimky / přehlédnutí), tak mi ani nevadilo experimentovat – věděl jsem, že to nemůžu potento. Ale jak je na tom Sam&Max nevím :)

  • lasice napsal:

    dobrá výzva, tuto adventuru mám taky na seznamu nedohraných, takže hurá do toho :D

  • Ringo napsal:

    Touha dohrát největší pecky Lucas Arts ve mně dříme stále, těším se nejvíce na Day of The Tentacle, který chci zahrát snad už od zmínky v Excaliburu, to bude snad už skoro 30 let. Problém v Sam and Max jsem měl ale vždycky s tím humorem, humor mám rád, ale tahle až snad na sílu parodie ve hrách mi nikdy neseděla, brala mi pocit regulérního dobrodružství, jakože o něco jde. Kdysi jsem to měl rozehrané a říkal jsem si, ježíši, to je konina a nedojel jsem to. Ale čas jak plyne ,tak jsem čím dál více tolerantnější ke starým kouskům, které jsem kdysi zahodil, protože jsem měl lepší. Jak se počet starých klasik, které jsem ještě nehrál, zužuje, tak si říkám, že je čas dát šanci tomu, na co jsem neměl čas dát šanci kdysi :-)

  • Ringo napsal:

    A ještě dodatek, grafika, ta je úžasná.

  • Neny napsal:

    Na tuhle adventuru lákám 9 letou dceru už asi 3 měsíce, po dohrání Monkey 1 & 2, Indiana Jones and the last Crusade, a dalších… nějak jí tohle nechytlo, škoda, snad se mi to povede třeba přes zimu :)

  • Krtek napsal:

    Přiznam se, že adventůry jsem hrával jenom kvůli grafice a zásadně s návodem. Dojel jsem prakticky jenom oba Monkey Islandy a jinak nic. Když to začalo, byla to pecka co ty kompy tehdá dovedly. Dneska jsem asi i rád že to už nevychází. Klikat jak magor, sbírat všechno co najdu, kombinovat všechno se všim… děkuju nechci.

    • lasice napsal:

      ne všechny adventury jsou nelogické a pixel huntingové…

      za co jsi rád že teď vychází? teď totiž vychází z 90% ještě větší chujoviny než kdysi
      nějaká nepovedená adventura

    • King_Marty napsal:

      Mě se adventury líbí, ale přistuju k nim jako ke knížkám. Baví mě ten příběh, baví mě humor to vše doprovázeno vizuálním zážitkem. Nebaví mě běhání po lokacích tam a zpět jak nosič vody, MacGyverovsky vymýšlet splašený kombinace. Proto jsem všechny adventry hrál s návodem po ruce a nebál se ho použít.

      • Sledge (admin) napsal:

        Přistupuju k tomu podobně. Hraju dokud to jde, ale jak narazím na překážku, u které tvrdnu příliš dlouho, koukám do návodu.

        Ostatně i proto si Rex Nebular vysloužil horší hodnocení – příběhu je tam pomálu, a pro mě osobně je u adventury příběh důležitý. Nejde o nějakou hloubku, literární kvality, nečekané zvraty… ale prostě se musí jako nitka táhnout celou hrou a držet mě zaujatého. Třeba Kyrandii se to (v první polovině) dobře podařilo – hádanek dost, rozhovory stručné, ale velká část toho, cos dělal, měla s příběhem souvislost.

        • King_Marty napsal:

          Kyrandie se mi nějak vyhnula obřím obloukem, takže píšu si Kyrandie (hned po znovu si „projít“ Broken Sword).

          • Sledge (admin) napsal:

            To si schovej, Broken Sword je jasnej kandidát na hru měsíce ze Score 32, necelé tři roky a prokousáme se k tomu! :))

            • King_Marty napsal:

              Tři roky je akorát. Včera jsem zjistil, že mám od roku 2014 rozehranýho Witchera 1 (poslední save je z 6.6.2017) :-D

              • Srandista napsal:

                Clovece, ani len netusis, jak dlho som mal rozohraneho toho Spellcrossa. Ja uz v podstate tiez nie, ale viac jak 3 roky to bolo urcite. Nebyt Sledga, tak to asi furt nemam dohrane…

                Speaking of, jak si na tom so zvyskom hier z Hernej vyzvy, Sledge?

                • Krtek napsal:

                  Po takový době to chce asi rozehrát znova od začátku. Já zatim hraju občasně Detroit od roku 2003, ten se ještě dá. Ale takový Port Royale nebo Sacred, to už si nepamatuju co jsem v tom dělal a jak jsem to plánoval rozvíjet.

                  • King_Marty napsal:

                    Už jsme „trošku“ offtopic. Možná bychom v tom mohli pokačovat na fóru v tématu jako „Nejdéle rozehraná hra“ nebo tak něco.

                    Jinak ano, možná chce a možná nechce. Až bude čas tak do toho skočím chvíli tam budu zmateně pobíhat a číst ty stejný rozhovory jako před pěti lety, tím se do toho dostanu a nějak volně navážu. Jen je důležitý to „až bude čas“, protože tolik povinností a tak málo času ….

  • lasice napsal:

    tak jsem to rozjel koupil gog verzi + jsem našel i fungující češtinu teď už tomu budu rozumět víc jak z poliviny akorát si musím zvyknout na to ovládání, které mi úplně nesedlo, ale půjde to

  • pov napsal:

    Na GOGu za 5,49€.

  • jvempire napsal:

    Tak mám dohráno a tentokrát to bylo bohužel slabší, Komentář opět na fóru nebo na Databázi her. Co asi bude příští měsíc? Já tipuji / doufám v Gabriela :-)

  • lasice napsal:

    já tady v tej hře nějak bloudím :D

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle